torsdag 6. november 2008

Ønskeliste vs handleliste

Jeg har alltid tenkt på ønskelister som en handleliste "light". Da jeg var barn skrev venner av meg ønskelister, og så fikk de det de hadde skrevet ned på listen sin. Jeg ser ikke helt poenget med det. (Eks. Jeg ønsker meg....en "Acer AS5920G Bærbar datamaskin!").
Men jeg ser at ønskelister kan være en inspirasjonskilde, det kan gi et pekepinn/forslag til gaver. Hvis man faktisk trenger noe, så er det bedre å si det når noen spør enn å svare et beskjedent "vet ikke". Derfor har jeg besluttet å skrive ønskeliste, fordi jeg bla. kunne trenge tøfler og noen fagbøker. Så, kjære familie og kjære venner (som jeg fremdeles utveksler gaver med), jeg legger herved ut min ønskeliste her på bloggen. Scroll ned og du vil finne ditt etterlengtede svar. :)

PS: Jeg ser jeg må skrive et innlegg om markedsstyrt julefeiring snart. Jeg klarer neppe å dy meg. Forhåpentligvis blir det et litt bedre innlegg enn dette, retorisk sett og språklig sett.

Ingen kommentarer: