tysdag 3. februar 2009

Valentinsgaver som kan forandre liv


Om knappe 12 dager er det valentinsdag. Dagen da vi jenter er spent på hva kjærestene våre gir oss av oppmerksomheter. Og alle kapitalistiske hjerter gleder seg... (Kanskje spesielt "kort-og-blomster-industrien"). Mange føler press i forhold til å finne på noe "kjeeeeemperomantisk". Og en del forventer gjerne litt også. ("Hvis han ikke kjøper noe søtt til meg blir jeg serriøst sur....")

MEN; hva med å tenke litt annerledes?

Jeg har noen forslag:

1. Du kan bli Plan-fadder for en liten gutt eller jente som lever i fattigdom.

2. Du kan gi en geit eller en vannpumpe til kjæresten din! Sjekk ut:
www.gaversomforandrerverden.no

3. Du kan kjøpe CO2 kvoter til kjæresten. www.co2.sft.no

4. Eller hva med en romantisk spasertur i friluft?


Jeg hadde i alle fall blitt kjempeglad hvis Arne registrerte meg som Plan-fadder. Det ville vært fint å ha et lite hjertebarn på den andre siden av kloden, som visste at jeg brydde meg. At vi som ektepar brydde oss. Konfekt trenger jeg ikke, jeg har nok kilo. Og rosebuketten dør før eller senere ut uansett.

1 kommentar:

Marianne sa...

Hei Cecilie! :)
Fant bloggen din på sidå te Kristin!

Va ein genial idé med sånne valentines gaver! Absolutt nåke eg ville ønska meg og dersom eg hadde hatt ein te å gi meg! ;)

Håpe alt e fint med deg!! :) Ska du på jubileumet på toppen?

marianne! :)