tysdag 2. desember 2008

Minner fra en koselig tid

Jeg leser egentlig til eksamen. Helt sant. Skriver novelleanalyse av Cora Sandels "Kunsten å myrde". Men da jeg tenkte på gamle dager og sånt, kom jeg til å tenke på nettopp dette prakteksemplaret av en bok:



Er den ikke vakker?! Det er førsteutgaven av "Et dukkehjem" hvis jeg ikke husker feil. Sukk, hvor jeg kjenner trangen til å hente den med meg hjem, grave ansiktet dypt ned i boken og kjenne duften av dens eldgamle sider. Har for øvrig lånt en novellesamling av Cora Sandel fra biblioteket, den er fra 1951! Jeg gruer meg til å levere den tilbake....

1 kommentar:

Bai sa...

Eg er veldig glad i Cora Sandel. Eg trur ho hadde blitt veldig glad viss ho hadde visst at folk framleis las bøkene ho skreiv på 50-talet. Og eg er enig. Gamle bøker er vakre. Tenk på alle tankane som har vore tenkt over dei åpne sidene.

Lykke til med eksamensjobbinga!