onsdag 6. mai 2009

Jeg svever


avsted på et fargerikt magisk teppe. Forbi trafikken, over byene og travle mennesker. Ta meg avsted til et sted hvor ingen gråter, til et sted uten bedrag og løgn. La meg få dukke ned i enda en bok, bare for en stund. Vær så snill..? La meg få leve et annet liv, et annet sted, hvor landskapet er dekorert med fargerike blomster, hvor de mektige fjellene er dekket av friske trær og midt i; en elv så ren og frisk. La meg få legge meg ned, bare et lite øyeblikk. Vil bare lytte til biene og fuglesangen. Og om kvelden; gresshoppenes orkestermusikk.
Vær så snill, ikke la klokken slå tolv! Ikke i min historie.

Vil bare være her, nyte virkelighetsflukten et lite øyeblikk til.

1 kommentar:

inger sa...

Det var en fin tekst. Og et veldig fint bilde! Skulle gjerne levd der:)