onsdag 27. mai 2009

Forført av fantasien


De to siste dagene har jeg brukt mye tid på å lese den siste boka i "Twilight" serien, "Breaking Dawn". Bøkene er så spennende at jeg knapt husker at jeg må spise, passe tiden eller begynne å henge opp klærne jeg nettopp tok ut av vaskemaskinen. Jeg er nå ferdig med serien, og sitter igjen med en tilfredsstillende følelse av tomhet. Hver linje, hver side i bøkene har jeg sugd til meg, og likevel ikke blitt mett. Historien om Isabella Swan (Bella) og hennes vampyrkjæreste Edward Cullen virket nesten berusende på meg. Og jeg skjønner ikke hvorfor. Jeg digger selvsagt karakterene i bøkene, og parallellene til andre bøker, som "Romeo og Julie" og "Stormfulle høyder". Jeg finner det vanskelig å forklare med ord... Men denne tomheten som lammer meg nå... Jeg elsker den!

1 kommentar:

inger sa...

Hmmm...kanskje disse bøkene er noe for meg? Hvem vet?
Ellers da, hva skjer'a?
Savner deg! Håper vi sees før jeg drar til USA da. Det er vel en viss sjanse for det:)Håper jeg:)
klem
ps:god pinse:)