torsdag 22. januar 2009

Pleietips midt i stormen


1. Gjør rent i boligen din, benytt været til å få luftet sengetøy og tepper ordentlig.

2. Ta deg en tur innom en helsekost butikk, kjøp deg noe gøy.

3. Ta deg en laaang og god dusj. Gjerne med en god hårkur. (Anbefaler for øvrig en god gammeldags håndsåpe. Honningsåpe er f.eks bra for fet og uren hud).

4. Fyll en ren bøtte med kokende varmt vann, tilsett et par dråper eterisk olje (gjerne peppermynte eller eukalyptus) og nyt en god ansiktsdamp. (Skyll så med kaldt vann og tørk ansiktet).

5. Skjær opp noe frukt, kok deg en kopp te og slapp av!

6. Sett deg ned med en god bok eller en god lydbok. Har selv god erfaring med lydbok og håndarbeid. Elsker å få gjort to ting på en gang!

7. Legg deg ned og lytt til en god cd. Kan anbefale klassisk, jazz og lovsang.

Vel, det var noen tips. Håper dere får noe ut av det.

6 kommentarer:

Anonym sa...

å det var kjempe masse gode tips :) jeg lurte på om du spiser økologisk mat og om du kan noe om det, vurderer å gå over til å spise bare det :)

Fru Espedal sa...

Økologisk mat er sprøytefritt og laget på en mer skånsom måte ovenfor naturen, men det er ikke noe mer spes med det enn det.
Jeg er litt skeptisk til det som blir kalt økologisk. Vet at mange norske bønder er negative til økologisk mat. Men jeg har ikke så mye peiling på det.
Jeg handler litt lokalt (grønnsaker etc.) og litt fra "den store vide verden". Prøver å kjøpe Max Havelaar produkter da, rettferdig kaffe osv.

Anonym sa...

Smaaarte tips, Cecilie! :O) Håper dere har en fin helg! Denne helga er vi dessverre veldig asosiale, men vi sees vel snart! :O) Klemmis

Anonym sa...

Åååå- det høres helt fantastisk ut! Det der tror jeg blir søndagen min:)

Anonym sa...

He he, innlegget minner meg om artikler i kk og lignende, ikke vondt ment;)

Fru Espedal sa...

Det kan godt hende, men noen ganger trenger man å ta litt vare på seg selv også. Jeg syntes i alle fall det var utrolig digg å bare ligge med ansiktet ned i en bøtte med dampende varmt, vann. Det renser opp og er oppkvikkende. Hadde hodepine, og det hjalp mot det også. :)