torsdag 10. september 2009

14. september nærmer seg!

Og i slike tider er det naturlig at man tenker gjennom hva man faktisk mener om ting. Her er min liste:

* Jeg mener folk ikke bør få tilbud om aktiv dødshjelp.

* Antall privatskoler bør begrenses.

* Jeg ønsker å beholde sidemålsundervisningen.

* Det bør ikke være en makspris på skolefritidsordning.

* Elevene i 5.klasse bør ikke få karakterer.

* Jeg mener at elevene ikke bør være på skolen hele dagen.

* Jeg mener at Norge bør ta imot noen flere kvoteflyktninger enn i dag.

* Jeg mener at det bør være valgfritt for kommunene å ta imot flyktninger og asylsøkere, men at staten bør kunne gripe inn ved behov.

* Kommunen og frivillige organisasjoner er best egnet til å tilby eldreomsorgstjenester.

* Det er viktig for meg at eldre har rett til å velge sin faste hjemmehjelp.

* Jeg vil øke bilavgiften og bensinavgiften for å tvinge ned privatbilbruken.

* Det bør innføres rushtidsavgift for å minske privatbilismen og øke utbyggingen av kollektivtrafikken.

* Spørsmålet om oljeboring utenfor Lofoten og Vesterålen må avgjøres når vi har mer kunnskap.

* Norge må gi mer i bistand enn i dag.

* Norge bør trekke sine militære styrker ut av Afghanistan.

* Vi bør ha ulv i norsk fauna.

* Sametinget bør ikke nedlegges.

* Foreldrepermisjonen bør utvides til 68 uker som kan brukes innen barnet er 10 eller 12 år.

* Det bør bli flere pedagogiske ledere i barnehagene.

* Kontantstøtten bør tas bort fra toåringer, og forbeholdes 1-åringer.

* Lesbiske bør ikke ha tilbud om assistert befruktning.

* Foreldrene bør selv bestemme hvordan foreldrepermisjonen deles.

* Statens eierskap i næringslivet bør ikke reduseres.

* Arbeidsmiljøloven bør ikke endres slik at det blir lettere å ansette folk midlertidig.

* Det bør bygges høyhastighetstog.

* Nye veier kan finansieres med bompenger.

* Jeg mener det er viktigere å bygge ut kollektivtilbudene enn veier.

* Skattenivået kan økes hvis økonomien blir bedre.

* Single bør ikke få økonomiske fordeler fremfor andre når det gjelder skatter og avgifter.

* Vi bør fortsatt ha formueskatt og arveavgift.

* Jeg mener like mange som i dag bør betale toppskatt.

* Jeg mener Norge bør holde seg utenfor EU.

* Det bør åpnes for flere alternative soningsformer.

* Unge folk som blir dømt til fengselsstraff i inntil fire måneder kan få sone hjemme.

- HVA ER VIKTIG FOR DEG? -

Ingen kommentarer: