onsdag 19. august 2009

Hva er viktigst?

I dagens utgave av Sandnesposten kan vi lese om modell Sandra Lura som har valgt å stemme Frp til høsten. Og hun har klart å overbevise sin mor om å gjøre det samme. Jeg finner uttalelsene hennes både interessante og provoserende. Hun kjenner seg igjen i synspunktene og holdningene til Frp, og finner det derfor helt naturlig å stemme på partiet "for folk flest". Jeg siterer:
"Frp har styrt i Sandnes og de gjorde det bra. jeg synes faktisk det var bedre den perioden de satt ved makten, sier hun og viser til eksempler. Det er nok å se på utelivet i Sandnes. Strengere skjenkeregler og restriksjoner har gjort ting daffere. Det var en mer levende by når Frp styrte. Idag er det eksempelvis helt umulig å ta med seg et glass øl ut fra en bar for å nyte en røyk, sier hun."

Da jeg leste dagens avis kom jeg til å tenke på noe Salomo skrev i sin tid: "For det hjertet er fylt av, det taler munnen over av." Og jeg må bare spørre: er dette virkelig det beste du kommer opp med frøken Lura?! Er det virkelig nok å se på utelivet i Sandnes? Hva med å kjempe for dem som er svakere stilt i samfunnet? Hva med å kjempe for naturen og mot oljeboring i Nord? Hva med å kjempe for barnevernsbarna? Hva med å kjempe for et ja til livet og nei til aktiv dødshjelp? Hva med å kjempe for alle barna som blir mobbet hver dag på skolene? Hva med å kjempe for alenemødre som sliter seg gjennom hverdagene? Hva med å kjempe for mødrene, fedrene, barna, brødrene og søstrene som sitter på en benk nede i byen og skyter seg et skudd, heller nedpå de siste dråpene av spylervæsken? Hva med å kjempe for den deprimerte 16-åringen som apatisk kutter seg opp med mammas grønnsakskniv?

Hva med å kjempe for at verden skal bli et bedre sted for alle, og ikke bare for folk flest?

1 kommentar:

Anonym sa...

Helt enig!!!
:-)